آشپزی, غذا, مقالات

صبحانه با پودر میوه

صبحانه با پودر میوه

تا حالا به یک صبحانه خوشمزه و ارگانیک فکر کردید؟! اگر اینچنین باشد، حتماً میوه‌ها هم نقش مهمی در ترکیب صبحانه شما داشته‌اند. در واقع میوه‌ها را می‌توان سالم‌ترین و مفیدترین خوراک برای انسان در نظر گرفت. اما گاهاً میوه‌های درسته نمی‌توانند در ترکیبات غذایی استفاده شوند. در ادامه قصد داریم تا ضمن بررسی پودرهای میوه، به شما طرز تهیه یک صبحانه با پودر میوه خوشمزه را یاد بدهیم. البته بهتر است از همین ابتدا اشاره کنیم که صبحانه ما با پودر پرتقال درست می‌شود. اگر به صبحانه‌های میوه‌ای با طعم پرتقال علاقه دارید، حتماً با ما همراه شوید.

پودر میوه چیست؟

پودر میوه

به پودری گفته می‌شود که از آسیاب کردن میوه‌های خشک گرفته می‌شود. پودر میوه، هیچ افزودنی ناسالمی ندارد و صرفاً از میوه‌های طبیعی به دست می‌آید. پودر میوه استفاده‌های بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن در آشپزی است. به طوری که می‌توان صبحانه با پودر میوه را به‌صورت‌های مختلفی درست کرد. در پخت برخی دیگر از غذاها نیز می‌توان از پودرهای مخصوصی مثل پودر انبه، پودر زردآلو یا حتی پودرهای غیرمیوه‌ای مثل پودر قارچ و سیب‌زمینی هم استفاده کرد. این در حالی است که پودر میوه می‌تواند در درست کردن دسر هم نقش مهمی داشته باشد.

پودر میوه چه استفاده‌هایی دارد؟

گفتیم که پودر میوه استفاده‌های متنوعی دارد که یکی از آن‌ها به آشپزی برمی‌گردد. به طوری که می‌توان به استفاده از پودر میوه در تهیه غذا، دسر، سس و پیش‌غذاها فکر کرد. اما در این بین، تهیه صبحانه با پودر میوه از طرفداران بیشتری برخوردار است. از پودر میوه برای اهداف زیر نیز بهره می‌گیرند:

  • پور میوه برای تهیه مکمل‌های ورزشی
  • پودر میوه برای تهیه ماسک‌های زیبایی
  • پودر میوه برای تهیه دارو و درمان بیماری‌ها

می‌بینید که پودر میوه به دلیل خشک بودن و ماندگاری که دارد، می‌تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. پودر انبه برای سس انبه، پودر لیموترش برای خورشت، پودر پرتقال و پوست پرتقال برای درست کردن کیک، پودر خرما همراه با شیر، پودر خیار و… نیز برای دیگر اهداف نامبرده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چطور با پودر پرتقال، برای صبحانه پنکیک درست کنیم؟

پنکیک با پودر میوه

در بین تمام پودرهای میوه، پودر پرتقال، مصرف بیشتری دارد. چراکه طعم و عطر پرتقال بسیار لذت‌بخش و مطبوع است و می‌تواند مورد علاقه اکثر افراد باشد. حالا اگر مایلید با پودر پرتقال یک پنکیک عالی درست کنیم، مواد لازم زیر را مهیا نمایید:

  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • پودر پرتقال: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۴ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پور: ۱ قاشق چای‌خوری
  • شیر: نصف شیر پاکتی (حدود دو لیوان)
  • روغن یا کره ذوب: نصف پیمانه
  • آرد سفید: به مقدار لازم

حالا تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با شکر قاطی کرده و مخلوط کنید. هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا یک مایع حجیم، کشدار و کرم رنگ ایجاد شود. حالا روغن و پودر پرتقال را به آن اضافه نموده و مجدداً هم بزنید. سپس قاشق قاشق به آن آرد اضافه کنید تا مایع به یک غلظت متعادل برسد. حالا مقدار متناسبی از مایع را در یک ماهیتابه نچسب داغ شده ریخته. حواستان باشد که پنکیک‌ها بسیار زود رنگ‌شان به تیرگی می‌رسد. پس به محض رسیدن رنگ پنکیک به قهوه‌ای روشن، آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم قهوه‌ای شود. سپس اولین پنکیک را از تابه خارج کرده و مقدار دیگری از مایع را بریزید تا پنکیک دوم پخته شود. پس از آماده شدن پنکیک‌ها، حالا می‌توانید آن را همراه با کره بادام‌زمینی، عسل، خامه، شکلات یا مربا برای صبحانه سرو نمایید.

سخن نهایی

پنکیک صبحانه با پودر پرتقال برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. البته بزرگ‌سالان نیز می‌توانند از صبحانه با پودر پرتقال لذت ببرند. پنکیک را می‌توان با پودر سایر میوه‌ها نیز با همان دستور پختی که اعلام کردیم، تهیه نمایید. شما می‌توانید از انواع پودر میوه برای مصارف آشپزی، زیبایی، ورزشی و درمانی بهره بگیرید. اگر شما ایده بهتری برای استفاده از پودرهای میوه دارید، حتماً آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *