حبه میوه, مقالات

کالری حبه عناب چقدر است؟

کالری حبه عناب

 کالری حبه عناب

میزان کالری حبه عناب در پک شیشه ی۱۰۰گرمی مجموعه پودرمیوه سوال بسیاری از شما عزیزان است. برای پاسخگویی ابتدا کالری عناب تازه که ۷۹ کالری است در نظر بگیرید.

اغلب ما عناب خشک از عطاری و فروشگاه ها خرید می کنیم پس کالری عناب خشک به وزن ۱۰۰گرم حدودا ۲۸۰ کالری است. اکنون کالری حبه عناب ۱۰۰گرمی چقدر است؟ برای گرفتن پاسخ ادامه مقاله را باهم بخوانیم.

خرید حبه عناب

مراحل تولید حبه عناب

فرایند تولید حبه عناب را باهم بدانیم تا بعد بتوانیم میزان کالری حبه عناب را محاسبه کنیم:

طرز تهیه حبه عناب اول از شستشو، جداسازی مواد سالم از غیر سالم شروع می شود. سپس توسط دستگاه هیدراته خشک می گردد. حالا عناب کامل پودر می گردد. در آخر وارد پروسه قالب گیری شده و در حمام بخار ۵ دقیقه وارد می شود.

همان طور که طریقه تولید حبه را مشاهده کردیم براثر فشرده سازی هر ۱۰۰گرم حبه عناب حدودا ۳۰۰تا ۳۲۰ کالری دارد.

در هر ۱۰۰گرم بسته بندی شیشه ی مجموعه ی ما چقدر حبه جای می گیرد؟

تقریبا ۴۸ عدد تا ۵۳ عدد حبه در جار شیشه ی گنجایش دارد. با کمی ضرب و تقسیم می توان گفت هر حبع عناب ۵یا ۶و یا ۷ گرم کالری دارد.

چند تا حبه عناب در روز بخوریم؟

تعداد ۷الی ۸ عدد حبه با طعم عناب برای یک فرد کاملا سالم بدون هیچ گونه محدودیت غذایی مناسب است. چرا این تعداد حبه در روز کافی است و چه دلیلی وجود دارد؟

با من همراه باشید عرض کنم، طی تحقیقات و مستنداتی که از جامعه متخصصین تغذیه انتشار می شود،  برای هر فرد سالم روزی کمتر از ۲۵ گرم قند وشکر معمولی باید مصرف شود. وزن هر حبه قند ۲٫۵ گرم است و حدودا ۱۰ کالری دارد.

وزن عناب حبه ی ۲گرم در نظر می گیریم با احتساب اینکه ۵تا۷ کالری دارد. اگر استفاده کمتر از ۲۵ گرم متعارف را لحاظ کنیم به همان پاسخ اول میرسیم که ۷ الی ۹ عدد کافی است.

امیدوارم تا اینجا اعداد و ارقام حوصله اتون رو سر نبرده باشد.در آخر نتیجه می گیریم که کالری حبه عناب شاید مساوی یا کمتر از کالری حبه قند باشد اما در مصرف آن زیاده روی نکنیم و به همان چند عدد کم در روز اکتفا نماییم. باید و نبایدهای مصرف را همیشه رعایت کنیم.

خرید حبه عناب

سخن پایانی

حبه عناب مجموعه پودرمیوه با این مشخصات خرید نمایید.

  • بسته بندی شیشه ای (جار)
  • وزن ۱۰۰گرم
  • حبه عناب با طعم زنجبیلی یا عناب ساده
  • قیمت ۴۳۰۰۰تومن

با خرید حبه عناب زنجبیلی طبیعی و سالم زندگی شاد و سالم برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. عناب بیرجند یکی از میوه های پرخاصیت در کشور ما هست. با اضافه کردن در سبد غذایی خود رونق تولید را بالا می بریم و مهم تر به جسم خود ارزش بیشتر قائل خواهیم شد.

رسالت مجموعه ی پودرمیوه تولید محصولات ۱۰۰درصد خالص، بدون هیچ ماده افزدونی، کیفیت مرغوب و سالم یک میوه است و انواع پودرهای مختلف در فروشگاه می توانید ببینید.

علاوه بر این حبه خوشمزه از حبه خرما هم به جای قند مصنوعی می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *