سلامت بدن, سلامتی, مقالات

پودر سیب بهترین میوه برای مریض نشدن

پودر سیب بهترین میوه برای مریض نشدن

میوه سیب یکی از میوه‌های پرطرفدار است که خواص شگفت انگیزی دارد. از این رو پزشکان زیادی استفاده از سیب را جهت سلامتی بیشتر پیشنهاد می‌کنند.  طبق بررسی‌ها و تحقیقات بدست آمده، مصرف یک عدد سیب به طور روزانه باعث افزایش سلامتی و انرژی انسان می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با پودر سیب و خواص خارق‌العاده آن آشنا شوید.

سیب‌ها در دو نوع سیب تابستانه و سیب پاییزه یا زمستانه می‌توان در بازار یافت. شاید بدانید یا برای‌تان جالب باشد که تمامی میوه‌ها را می‌توان به طور خشک مصرف کرد بدون آن که از خواص آن‌ها کاسته شود. سیب، پودری حاصل از سیب خشک است که دارای خواص زیادی از جمله کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

پودر سیب چیست؟

همان‌طور که گفته شد پودر سیب، پودری به دست‌آمده از سیب خشک است که انواع ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها در آن دیده می‌شود. توصیه می‌شود که این پودر پرخاصیت را حتما در آشپزخانه خود داشته باشید. شاید برای‌تان جای سوال باشد که نحوه تهیه پودر سیب به چه صورت است که در جواب باید گفت که شیوه‌های نوین گوناگونی برای تهیه وجود دارد اما به طور کلی و خلاصه در ابتدا سیب را خشک کرده و پس از تبخیر آب آن، پودر سیب به دست می‌آید. برای مشاهده محصولات به صفحه خرید سایت پودر میوه مراجعه کنید.

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در مناطق کوهستانی زیادی قرار دارد و بدین علت از سیب‌های زیادی با تنوع فراوان بهره‌مند است که در نتیجه می‌توانید پودرهای سیب را نیز در انواع گوناگونی از جمله پودر سیب قرمز، پودر سیب زرد و پودر سیب ترش تهیه نمایید که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. به طور کل از پودرهای سیب در انواع کیک‌ها، دمنوش‌ها، شکلات‌ها و غذاها، می‌توان استفاده کرد.

خواص پودر

سیب دارای پلی فنول‌هایی است که از دفع کننده، آنتی اکسیدان، عطر و محافظ رنگ‌ها برخوردار است که سبب جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی می‌شود. که در نتیجه سیب در فرآوری‌های گوشت و آبزیان، نان و چربی‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین فیبر پکتین محلول در آب در سیب نیز دیده می‌شود. که کارایی متعددی نظیر فعال کردن باکتری‌های مفید روده، رفع یبوست، تنظیم عملکرد دستگاه گوارش، جذب صفرا و کلسترول، تثبیت قندخون، افزایش درخشش پوست، و اثراتی بر جلوگیری از سرطان روده بزرگ و هایپر لیپمیمی، دارد. همچنین سیب‌ها در مقایسه با دیگر میوه‌ها از کلسیم بیشتری برخوردارند که از این طریق می‌توانند متابولیسم نمک بیش از حد موجود در بدن را کنترل کنند.

پودر سیب قرمز

سیب قرمز می‌تواند منجر به هضم راحت‌تر غذا در معده و روده شود زیرا مقدار فیبر بسیار بالایی دارد که برای رفع یبوست و تنظیم کلسترول خون به شدت توصیه می‌شود و در سالم ماندن دستگاه گوارش تأثیر به‌سزایی دارد.

از آنجایی که سیب قرمز در دو نوع با پوست و بدون پوست در دسترس قرار دارد. بهتر است بدانید که سیب قرمز فاقد پوست به عنوان اشتها آوری قوی محسوب می‌شود. همچنین سیب در از بین بردن کرم‌های معده و روده و درمان اسهال خونی نقش مهمی دارد. سیب قرمز بدون پوست از آنتی اکسیدان زیادی بهره‌مند است که می‌تواند خطر مبتلا شدن به سرطان پانکراس و سرطان سینه را در بانوان کاهش دهد و مانع پیری زودرس شود.

از آنجایی که سیب قرمز طعم شیرینی دارد، می‌توانید از آن در انواع نوشیدنی‌ها و دسرها، کیک‌ها، بستنی‌ها، مرباها و …استفاده نمایید.

پودر سیب بهترین میوه برای مریض نشدن

حتی امکان استفاده از این پودر در غذای کودکان نیز مهیا است؛ زیرا سبب بهره‌مندی کودکان از خواص آن می‌شود. نکته بعدی در رابطه با نحوه نگهداری این نوع پودر است که پیشنهاد می‌شود سیب قرمز را در جای خشک و به دور از نور خورشید و در ظرفی فاقد رطوبت آن را  نگهداری نمایید. توجه داشته باشید که نباید به طور خودسرانه سیب قرمز فاقد پوست را استفاده نمایید. و در صورت داشتن آلرژی به این پودر و یا قرار داشتن در شرایط بارداری، پیش از استفاده از سیب قرمز حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

پودر سیب زرد

پودر سیب بهترین میوه برای مریض نشدن

سیب زرد نیز در جلوگیری از انواع سرطان‌ها، درمان مشکلات گوارشی، رفع اسهال و تقویت پوست ‌و موی خود تأثیر زیادی دارد. که می‌توانید از آن در ماسک‌های مناسب صورت استفاده نمایید تا به مرور زمان شاهد اثرات مثبت آن روی پوست خود باشید.

پودر سیب ترش

از این نوع سیب نیز به عنوان چاشنی‌ای فوق‌العاده و مفید استفاده می‌شود. سیب ترش قابلیت درمان اسهال و استفراغ و دل‌ درد را دارد. این پودر با دارا بودن فیبر زیاد و کالری کم همراه کاهش سرعت هضم، منجر به کاهش وزن و لاغری می‌شوند. استفاده از این پودر به افرادی که مبتلا به بیماری فشار هستند، به شدت توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *