آشپزی, دسر و کیک, مقالات

طرز تهیه مافین توت‌فرنگی با طعم واقعی با استفاده از پودر توت‌فرنگی

طرز تهیه مافین توت‌فرنگی با طعم واقعی با استفاده از پودر توت‌فرنگی

مافین توت‌فرنگی بهترین روش استفاده از توت‌فرنگی و پودر توت‌فرنگی است که ممکن است در تابستان به دنبال پخت آن باشید؛ زیرا در کمترین زمان مافین توت‌فرنگی خواهید داشت. مافین دسری است که هرکسی، حتی بی‌تجربه‌ترین شیرینی‌پز تازه‌کار می‌تواند آن را بپزد.

طرز تهیه مافین توت‌فرنگی با طعم واقعی با استفاده از پودر توت‌فرنگی

پودر توت‌فرنگی چیست؟

پودر توت‌ فرنگی راهی مناسب برای معرفی طعم توت‌فرنگی تازه به ماست، آب‌نبات، لعاب، ژله میوه، غلات داغ یا غلات سرد است. این پودر را به مخلوط‌های پودری برای کوکی‌ها، کیک‌ها یا هر جایی که رنگ روشن و طعم توت می‌خواهید اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین توت‌فرنگی با پودر توت‌فرنگی

  • آرد: ۵/۱ پیمانه
  • بیکینگ‌پودر: نصف قاشق غذاخوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • پودر توت‌فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۳ چهارم پیمانه
  • روغن مایع: نصف پیمانه
  • ماست: نصف پیمانه
  • وانیل: به میزان لازم

طرز تهیه مافین توت‌فرنگی

  • فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و قالب مافین را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • مواد را آماده کنید: آرد و شکر را با هم مخلوط کنید. کره ذوب‌شده را اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید.
  • خمیر مافین را آماده کنید: آرد، بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. در ظرفی جداگانه شکر و کره ذوب‌شده را با هم زن بزنید و تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس شیر و خامه‌ترش و وانیل را اضافه و مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را هم بزنید. پودر توت‌ فرنگی را در آرد بریزید و الک کنید. سپس به خمیر مافین اضافه کنید.
  • پخت مافین ها: خمیر مافین را به ظرف از قبل آماده شده منتقل کنید. سپس مواد مختلف مانند پودر توت‌فرنگی را روی آن بریزید و مافین ها را به مدت ۱۸ دقیقه یا تا زمانی بپزید که خلال دندانی که در مرکز مافین فرو کرده‌اید، بدون خرده‌ریزه بیرون بیاید. بهتر است قبل از انتقال به ظرف پذیرایی، اجازه دهید تا مافین‌ها خنک شوند.

نکات مفید

مافین توت‌ فرنگی به‌راحتی درست می‌شود، اما چند نکته برای موفقیت در پخت آن وجود دارد. برای شروع و اندازه‌گیری دقیق، مواد خود را با ترازوی آشپزخانه وزن کنید. به‌جای شستن توت‌ فرنگی‌ها و خردکردن آن‌ها، از پودر توت‌ فرنگی که مانند میوه تازه عمل می‌کند، استفاده کنید. این کار از صمغی‌شدن مافین‌ها جلوگیری می‌کند. درنهایت مافین‌ها را هنگام خنک‌شدن در تابه به سمت خود برگردانید. پودر توت‌فرنگی که همان توت‌فرنگی تازه است که خشک می‌شود، در فریزر بدون افزودن رطوبت، به مافین‌ها طعم و رنگ می‌بخشد. معمولاً می‌توانید پودر توت‌فرنگی را از فروشگاه‌های مواد غذایی که در آن میوه‌های خشک فروخته می‌شود، پیدا کنید.

چگونه پودر توت‌فرنگی درست می‌شود؟

ممکن است بخواهید پودر توت‌ فرنگی درست کنید؛ برای این کار بعد از خشک‌شدن توت‌ فرنگی‌ها برش‌های آن‌ها را در مخلوط‌کن خود گذاشته و اجازه دهید کاملاً پودر شود. پودر توت‌ فرنگی می‌تواند طعم طبیعی شیرین توت‌فرنگی و مواد مغذی غنی را به انواع غذاها و نوشیدنی‌ها اضافه کند. برای یک اسموتی با طراوت، پودر توت‌ فرنگی را با سایر میوه‌های یخ‌زده و شیر مخلوط کنید. همچنین می‌توانید آن را به دسرهایی مانند پودینگ، بستنی یا مافین اضافه کنید.

آیا پودر توت‌فرنگی برای پوست مفید است؟

توت‌ فرنگی از نظر ویتامین C بسیار غنی است؛ بنابراین پودر این میوه یکی از موادی است که به رفع لکه‌های تیره و تولید کلاژن کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، پودر توت‌ فرنگی حتی به تسکین پوست نیز کمک می‌کند؛ برای این منظور می‌توانید پودر توت‌ فرنگی مرغوب را از فروشگاه ما سفارش دهید و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *