رستوران، کافه، فست فود, کاربردهای صنعتی, مقالات

بهترین بهبود دهنده به خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

بهترین بهبود دهنده به خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

بهترین بهبود دهنده به خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

نان، این ماده غذایی بسیار با ارزش و متنوع که از دیر باز تا به امروز به‌عنوان عضوی جدایی ناپذیر و اصلی در تهیه غذاهای کلاسیک و فست فود و عنصر اصلی و اولیه هر سبد غذایی دانست. نان در نحوه تهیه و نوع طبخ انواع مختلفی دارد و با پیشرفت صنعت غذایی و معطوف شدن توجه‌های بسیار به این صنعت، در تهیه انواع غذاها سرد و گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تهیه نان باکیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهبود‌ دهنده نان است. در این مطلب با یکی از بهترین بهبود ‌دهنده‌های نان یعنی بهبود دهنده با پودر سیب زمینی آشنا خواهید شد.

بهترین بهبود دهنده به خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

بهبود دهنده نان

در سالهای گذشته صنعت تهیه نان به دلیل بالا بردن ماندگاری، کیفیت، جلوگیری از خراب شدن خمیر و همچنین کاهش زمان تخمیر خمیر نان در کنار خمیر مایع از بهبود دهنده‌های مشابه استفاده می‌کردند؛ ولی در فصول اخیر آردهای نان تغییرات بسیاری داشته‌اند از نظر کیفیت، رنگ، عطر و مزه تا نوع پخت و… به همین جهت در این صنعت برای جلوگیری از تخریب این صنعت بزرگ و حفظ کیفیت و ارزش غذایی بسیار  با اهمیت  آن در کنار صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بهبود دهنده‌هایی با شکل ظاهری متفاوت مانند: پودر، ژل و… همچنین با مواد تشکیل دهنده متفاوت مانند: پودر سیب زمینی و… با انواع خواص و موارد استفاده متنوع درست شده‌اند.

این محصولات تمام نواقص مربوط به تهیه خمیر به روش سنتی را بهبود می‌بخشند. و سبب بالارفتن کیفیت محصول نهایی می‌شوند. بهبود دهنده‌های خمیر نان یک تحول بزرگ در صنعت تهیه نان و آشپزی به شمار می‌روند. و با انواع مختلف، دسترسی به آن نیز بسیار آسان است و در اغلب فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد.

بهبود دهنده خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

بهترین بهبود دهنده به خمیر نان و پیتزا با پودر سیب زمینی

این محصول کیفیت خمیر را به گونه‌ای دگرگون می‌کند که تقریباً در تمام مواردی که از آرد برای تهیه خمیر استفاده می‌شود. کاربرد مؤثر دارد؛ از جمله تهیه خمیر نان و شیرینی و همچنین خمیر پیتزا و یا انواع خمیر در تهیه غذاهای گوناگون دیگر. انواع مختلفی دارند و یکی از آن‌ها که بسیار محبوب و قابل استفاده است. و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده بهبود دهنده پودر سیب زمینی است.

پودر بهبود دهنده سیب‌ زمینی بسیار پرطرفدار در تهیه انواع غذا و خمیر نان نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. از تهیه خمیر نان تا تهیه خورشت و حتی انواع فست فود. علاوه‌بر اضافه کردن مواد معدنی بسیار مهم به غذا، کیفیت آن را نیز بسیار بالا می‌برد و طعم و عطر دل‌نشینی را به آن اضافه می‌کند. در پیتزا جزء اصلی و جدایی‌ناپذیر این غذای لذیذ و بسیار خوشمزه در کنار پنیر پیتزا، سس، مخلفات دیگر و.. خمیر آن است.

اغلب افراد و حتی رستوران‌های فست فود به دلیل نداشتن زمان و یا فضای کافی و یا تجربه لازم دست به خرید خمیر آماده می‌زنند. این مدل از خمیر از نظر کیفیت، طعم، عطر و.. همچنین در مصرف زمان و هزینه، بسیار با خمیر دست ساز متفاوت است. برخی دیگر با شرایط و زمان و مهارت لازم ترجیحات متفاوتی دارند و آن درست کردن خمیر پیتزا با آرد سبوس‌دار است. همان‌طور که واضح است این نوع از خمیر پیتزا بسیار از نظر طعم و عطر و کیفیت با خمیر آماده تفاوت دارد.

در تهیه خمیر پیتزا برای بدست اوردن یک خمیر با بافت یکپارچه و فوق‌العاده و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌توان از بهبود ‌دهنده پودر سیب‌ زمینی استفاده کرد؛ به این دلیل که بهبود دهنده پودر سیب زمینی می‌تواند علاوه بر حذف شیر و تخم مرغ،  مواد معدنی بسیار مغذی در کنار سبوس موجود در آرد به خمیر دست‌ساز اضافه کند. نشاسته و سایر مواد موجود در بهبود دهنده پودر سیب زمینی به خمیر پیتزا بافت بسیار عالی در کنار کیفیت مزه و عطری بی نظیر اضافه می‌کند. و دوام و ماندگاری آن را نیز افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *