حبه میوه, مقالات

کالری حبه خرما، یک عدد حبه چقدر کالری دارد؟

میزان کالری حبه خرما در پک شیشه ی۲۰۰گرمی مجموعه پودرمیوه سوال بسیاری از شما عزیزان است. برای پاسخگویی ابتدا کالری یک عدد خرما تازه که ۲۲کالری است در نظر بگیرید.

اغلب ما خرما به دو صورت تازه یا خشک در بازار می بینیم. پس کالری خرما خشک به وزن ۱۰۰گرم حدودا ۳۱۹ کالری است.همچنین میزان کالری یک عدد خرمای خشک حدودا ۶۶ واحد می باشد. اکنون کالری حبه خرما ۲۰۰گرمی چقدر است؟ برای گرفتن پاسخ ادامه مقاله را باهم بخوانیم.

مراحل تولید حبه خرما

فرایند تولید حبه خرما را باهم بدانیم تا بعد بتوانیم میزان کالری حبه عناب را محاسبه کنیم:

طرز تهیه حبه  اول از شستشو، جداسازی مواد سالم از غیر سالم شروع می شود. سپس توسط دستگاه هیدراته خشک می گردد. حالا خرمای کامل ( گوشت خرما و هسته خرما) پودر می گردد. در آخر وارد پروسه قالب گیری شده و در حمام بخار ۵ دقیقه وارد می شود.

همان طور که طریقه تولید حبه را مشاهده کردیم براثر فشرده سازی هر ۲۰۰گرم حبه خرما حدودی ۶۵۰ تا ۷۰۰کالری دارد.

در هر ۲۰۰گرم بسته بندی شیشه ی(جار) مجموعه ی پودرمیوه چقدر حبه جای می گیرد؟

تقریبا ۹۵ الی ۱۱۰ عدد حبه در جار شیشه ی گنجایش دارد. با کمی ضرب و تقسیم می توان گفت هر خرما حبه ی ۷ الی ۹کالری دارد. شما با خیال راحت می توانید در طی ۱۰ روز تا ۱۵ روز یک بسته ی کامل رو نوش جان بفرمایید.

چند تا حبه خرما در روز بخوریم؟

تعداد ۷الی ۹ عدد حبه با طعم ساده برای یک فرد کاملا سالم بدون هیچ گونه محدودیت غذایی مناسب است. چرا این تعداد حبه در روز کافی است و چه دلیلی وجود دارد؟

با من همراه باشید عرض کنم، طی تحقیقات و مستنداتی که از جامعه متخصصین تغذیه انتشار می شود،  برای هر فرد سالم روزی کمتر از ۲۵ گرم قند وشکر معمولی باید مصرف شود. وزن هر حبه قند ۲٫۵ گرم است و حدودا ۱۰ کالری دارد.

وزن خرما حبه ی ۳گرم(گاها ۲گرم) در نظر می گیریم با احتساب اینکه ۷تا۹ کالری دارد. اگر استفاده کمتر از ۲۵ گرم متعارف را لحاظ کنیم به همان پاسخ اول میرسیم که ۷ الی ۹ عدد کافی است.

در نهایت نتیجه می گیریم که کالری حبه خرما شاید مساوی یا بیشتر از کالری حبه قند باشد اما در مصرف آن زیاده روی نکنیم و به همان چند عدد کم در روز اکتفا نماییم. باید و نبایدهای مصرف را همیشه رعایت کنیم.

سخن پایانی

حبه عناب مجموعه پودرمیوه با این مشخصات خرید نمایید.

  • ظرف شیشه ای (جار)
  • وزن ۲۰۰گرم
  • حبه خرما با طعم ساده
  • قیمت ۲۸۰۰۰تومن

این محصول بهترین جایگزین قند در کنار چای و نوشیدنی شما است. می توانید در هر مهمونی، محل کار، میان وعده فرزندان در مدرسه و دانشگاه، حتی هدیه برای عیادت بیماران لحاظ کنید.

با خرید حبه خرما طبیعی و سالم زندگی شاد و سالم برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. خرمای جنوب یکی از میوه های پرخاصیت در کشور ما هست. با اضافه کردن در سبد غذایی خود رونق تولید را بالا می بریم و مهم تر به جسم خود ارزش بیشتر قائل شویم.

رسالت مجموعه ی پودرمیوه تولید محصولات ۱۰۰درصد خالص، بدون هیچ ماده افزدونی، کیفیت مرغوب و سالم یک میوه است و انواع پودرهای مختلف در فروشگاه می توانید ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *