رژیم غذایی و ورزشی, سلامتی, مقالات

چند پودر میوه لاغر کننده

پودر میوه

چند پودر میوه لاغر کننده (لبو، سیب قرمز، انبه)

در صورتی که اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای لاغر کردن خود هستید می‌توانید از پودر پودر میوه لاغر کننده استفاده کنید که از آنها در دنباله این مطلب بیشتر صحبت می‌کنیم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، منتها استفاده از پودر میوه‌‌هایی طبیعی و بدون هیچ مواد افزودنی همچون لبو، سیب قرمز و نیز انبه می‌تواند برایتان مفید و کم هزینه باشد. و البته سلامتی‌تان هم تا حدود زیادی تأمین است.

در ادامه مطلب پیشنهاد می‎‌کنیم برای لحظاتی هر چند کوتاه با تیم رنگین رنگار سلامت همراه شوید تا درباره خاصیت کاهش وزن این نوع پودر میوه لاغر کننده و سایر خواص آنها اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

پودر میوه لاغر کننده سیب قرمز

همانطور که خودتان هم اطلاع دارید سیب در هر رنگی که باشد میوه‌ای پرخاصیت برای تمام فصول سال به حساب می‌آید. حتی در هر جا که باشید می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. البته این روزها علاوه بر مصرف سیب تازه به لطف گسترش فناوری‌های مانند فر می‌توانید در حجم زیادی از سیب خشک شده که خواص بیشماری هم دارد بهره بگیرید. به طور حتم خودتان هم میوه‌ خشک شده را مصرف کردید و با ما موافق هستید که آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد بی‌خاصیتی چون چیپس و پفک و سایر تنقلات باشد.

این را هم در نظر بگیرید سیب خشک منبع خوبی برای دو گونه فیبر یعنی فیبر محلول و غیرمحلول است. اولی برای تنظیم قند خون و دومی برای دستگاه گوارش مفید است. از یک طرف، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند. از سوی دیگر موادی چون آهن و کلسیم را داراست.

پودر سیب قرمز

در نهایت همه اینها را گفتیم که بگوییم که یکی از فرآورده‌های مهم سیب خشک می‌تواند پودر میوه لاغر کننده سیب باشد. علاوه بر اینکه طعم دهنده غذا است حتی به عنوان رنگ دهنده خوراکی در شیرینی پزی، کیک پزی، و نیز تهیه ِدسر، اسموتی، نوشیدنی، ژله و… استفاده می‌شود. مطلع باشید در میان انواع پودر سیب، پودر سیب قرمز در کنار خواص بی‌شماری که دارد به عنوان چربی سوزی طبیعی برای افراد چاق هم مؤثر است. در کنار این خاصیت می‌تواند برطرف کننده یبوست، اسهال خونی، مشکلات گوارشی چون کرم روده و معده و حتی کلسترول خون را هم در بدن افراد به مبتلا به فشار خون بالا تنظیم می‌کند.

پودر میوه لاغر کننده – لبو

پودر میوه لبو از جمله پودر میوه‌هایی است که برای کاهش وزن و لاغری برای افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند می‌تواند کارساز باشد. چغندر یا همان لبو به مانند سیب قرمز خواص بسیاری را در خود ذخیره دارد. از این خواص همانطور که در ابتدا اشاره کردیم می‌توان برای کم کردن وزن، برطرف کننده مشکلات  گوارشی و … بهره‌ مند شد. ناگفته نماند که با توجه به خاصیتی چون کم کالری بودن سرشار از املاح و ویتامین‌هایی مانند فیبر، کلسیم، فسفات، آهن، منیزیم، ویتامین ث (C)، پتاسیم، فولات است.

از طرفی، با مصرف پودر لبو در اسموتی، آب میوه و مصارف دیگر به جهت داشتن نیترات جریان خون را در بدن آسان می‌کند. و در ادامه هم فشار خون فرد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. ناگفته نماند که حتی می‌توانید پودر لبو را به عنوان پودر میوه لاغر کننده در ماست و سالاد استفاده کنید.

پودر میوه لاغر کننده – انبه

میوه لاغر کننده انبه

انبه هم به مانند پودر میوه‌هایی چون سیب قرمز و چغندر خواص لاغر کننده دارد و در هضم غذا مؤثر است. پس پودر این میوه لاغر کننده برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار ثمربخش است. در حین اینکه از این پود میوه هندی برای کم کردن وزن خود استفاده می‌کنید. جالب است بدانید به عنوان طعم دهنده و خوشمزه کردن غذاها هم مورد استفاده می‌گیرد.

تأثیرگذاری پودر انبه به این صورت است که با توجه به خاصیت کم کردن اشتها سبب می‌شود چربی‌سوزی هم اتفاق افتد. جالب است بدانید پودر میوه انبه هم به مانند خیلی از پودر میوه‌ها با خشک کردن به دست می‌آید. ناگفته نماند که این میوه هندی علاوه برخوشبو‌کننده غذاها و خوراکی‌های ترش و شیرین دارای ویتامین‌ها و املاحی چون ویتامین آ(A)، ای(E)، ث (C) و… است. وقتی این پودر  فاقد نمک و چربی(کلسترول) است دلیلی بر اضافه وزنی فرد وجود ندارد. در نهایت آخرین خاصیت و البته مهم پودر میوه لاغر کننده انبه آن است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

صحبت‌های مجموعه رنگین نگاران سلامت به لحظات پایانی خود رسید. پیش‌بینی می‌کنیم با خواندن این مقاله تا حدود زیادی سوالات و ابهامات ایجاد شده در مورد چند پودر میوه لاغر کننده همچون انبه، سیب قرمز، چغندر برایتان برطرف می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *