رستوران، کافه، فست فود, کاربردهای صنعتی, مقالات

پودر انجیر بهترین راه برای تُرد کردن گوشت کباب

پودر انجیر

این روزها با توجه به تغییر سبک زندگی بسیاری دوست دارند در انواع غذاها مثل کباب که در آن گوشت استفاده شده است سریع آماده شود. شاید برای شما هم به عنوان آشپز در رستوران‌ها یا خانم خانه‌دار پیش آمده که کباب برای وعده‌های ناهار و شام آماده کردید، منتها گوشت در حین اینکه لذیذ نبوده احساس کردید خوب هم پخته نشده است. به همین خاطر در این مدت پیگیر این موضوع بودید که چگونه می‌توانید با ارزانترین و سریع‌ترین روش گوشت کباب‌ را تُرد و خوش پخت کنید. بهتر است قبل ار مطالعه این مقاله به مقاله پودر انجیر خشک درجه یک مراجعه کنید.

در صورتی که می‌خواهید در مورد پودر انجیر و دلایل استفاده از این نوع پودر میوه بیشتر بدانید؛ توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با مجموعه رنگین نگاران سلامت همراه شوید.

پودر نرم کننده گوشت مخصوص رستوران ها و کبابی ها

پودر انجیر در میان ادویه‌‌ها برای تُرد و زودپز کردن گوشت کباب گزینه مناسبی به حساب می‌آید. همانطور که در مقدمه هم گفتیم همگی ما در دنیایی زندگی‌ می‌کنیم که همه چیز با سرعت عجین شده و اکثر افراد جامعه هم بیش از قبل به غذای آماده و تهیه غذا از رستوران تمایل پیدا کردند. از طرفی، انواع گوشت در غذای ما ایرانی‌ها استفاده می‌شود.

یکی از چالش‌هایی که بیشتر خانم‌ها و آشپزها در رستوران و کبابی‌ها با آن روبرو هستند موضوع دیرپز بودن گوشت کباب است. راه‌های زیادی برای نرم کردن این ماده غذایی وجود دارد، منتها ما به شما استفاده از پودر انجیر را توصیه می‌کند.

چرا کبابی ها و رستوران ها باید از پودر انجیر استفاده کنند

کبابی‌ها و رستوران‌دارها برای اینکه بتوانند رضایت مشتری خود را جلب نمایند بایستی از ترفندهایی برای پخت سریع غذا از جمله گوشت کباب بهره بگیرند.

از طرفی، وقتی از ادویه‌های طبیعی بدون افزودنی مصنوعی مانند پودر انجیر برای تُرد و نرم کردن گوشت استفاده می‌کنید، غذای طبیعی و سالمی را دست مشتری می‌دهید. پس در وهله  اول با این کار رضایت مشتریان را جلب می‌کنید.

چرا انجیر کال گوشت را نرم می‌کند؟

در حقیقت برای نرم کردن گوشت کباب بایستی آن را در  انجیر کال خواباند. این هم به جهت داشتن آنزیم فیسینگ در انجیر کال است که بافت‌های گوشت را می‌شکند. البته اینکه تکه‌های گوشت کباب‌تان چه اندازه باشد هم می‌تواند در نرم‌تر شدن گوشت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال تکه‌های کوچک بهتر است در مدت زمان کمتری در انجیر کال خوابانده شود.

انجیر کال

وقتی در این بخش استفاده از انجیر کال را برای نرم کردن گوشت کباب مطرح کردیم، به طور حتم خواهید گفت همیشه که انجیر کال در دسترس نیست. جای هیچگونه نگرانی نیست رنگین نگاران سلامت استفاده از پودر انجیر را به شما پیشنهاد می‌کند.

چه مدت باید پودر انجیر روی گوشت بماند؟

بایستی به هنگام پختن گوشت کباب در نظر داشته باشید. اگر مدت زمان زیادی گوشت در پودر میوه انجیر خوابانده شود، در ادامه فکر کنم متوجه می‌شوید چه اتفاقی می‌افتد. به قدری نرم می‌شود که دیگر گوشت بر سیخ کبابی قرار نمی‌گیرد و روی آتش می‌افتاد. پس خیلی طولانی مدت گوشت را در این نوع از پودر میوه نخوابانید. مدت زمان لازم برای خواباندن گوشت کباب با توجه به تکه‌های کوچک و بزرگ در پودر انجیر به همراه فلفل، نمک، پیاز و روغن زیتون همان یک ساعت الی ۲ ساعت کافیست.

پودر انجیر

آیا طعم گوشت را تغییر میدهد؟

برخی از کاربران وقتی برای اولین بار به هنگام پخت غذا به خصوص تُرد کردن گوشت کباب می‌خواهند از پودر انجیر استفاده کنند. همیشه از این بابت نگران هستند که نکند این ادویه طعم غذای آنها را تغییر دهد. اول این نکته را برایتان خاطرنشان سازیم که پودر انجیر کاملاً طبیعی و بدون هیچ افزودنی در رنگین نگاران سلامت تهیه می‌گردد. نه تنها طعم غذایی همچون کباب و … را تغییر نمی‌دهد، بلکه آن را لذیذ و خوشمزه‌تر هم می‌کند.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله درباره‌ی «پودر انجیر مهمترین راه برای ترد کردن گوشت کباب» که توسط تیم رنگین نگاران سلامت به نگارش درآمده است تا بدین لحظه برایتان کاربردی و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *