آشپزی, دسر و کیک, مقالات

ماست خیار مجلسی و خوشمزه با پودر خیار

ماست خیار مجلسی و خوشمزه اما خیلی ساده و آسان می تونید. با پودر خیار درجه یک و خالص درست کرده و مهمونی خودتون را برگزار کنید.
ماست خیار نوعی سالاد هست که بسته به هر منطقه و محله ترکیبات مختلفی رو بهش اضافه می کنند  از گردو، کشمش، پودر گل محمدی، نعنا، پودر سیر و گاها زعفران هم دیده میشه.
حالا چرا پودر خیار استفاده کنید وقتی خود خیار هست؟
درسته خود میوه تازه بهترین مواد مغذی رو داره و خوشمزگی خاص خود رو داره. درضمن میدونستید پودر خیار به دوغ اتون هم بریزید عالی میشه ؟!
وای که کلی میشه با پودر خیاری که تو کابینت خونه اتون هست خوردنی هاتون مزه دار کنید بدون اینکه مجبور باشید خیار رنده کنید یا ریزریز خورد کنید و یا حتی تو مخلوط کن بریزید.

پودر خیار

روشی نو برای تهیه ماست و خیار لذیذ

روشی بکر و نو برای طرز تهیه ماست و خیار مشهور و کاربردی در سفره های ایرانی داریم. این بار خیار را حذف کرده ایم اما طعم خیار و رنگ خیار همچنان باقی هست.
پودر خیار محصول جدید از مجموعه پودرمیوه هست. که با خرید این پودر همراه پودرسیر می تونید ماست خیار شیرازی در کمتر از ۵ ثانیه درست کنید و با لذت بخورید.
به ظاهر این دسر محبوب روش تهیه ساده ای دارد اما اگر به سبک سنتی بخوایم درست کنیم. همه امون می دونیم که زمان بر هست.
ما با روش نوین واقعا این دسر رو ساده سازی کردیم تا خیلی راحت و آسان دسر ماست و خیار داشته باشید، بهترین موقعیت برای این دسر سریع سفر و مهمانی ها هست.

و محصولی پر کاربرد برای رستوران های محلی و مدرن محسوب می شه؛ خانم های کدبانو شما هم برای میزبانی از مهمون هاتون به زیباترین حالت ممکن از پودر خیار غافل نشید.

مواد لازم برای ماست خیار

  • ماست (به دلخواه معمولی یا چکیده )
  • پودر خیار
  • پودر سیر
  • گل محمدی
  • نعنا برای تزیین
  • کشمش و گردو
  • زعفران یا پودر لبو (جهت رنگ دهی)

نحوه ی درست کردن دسر

مواد مورد نیاز که تهیه شد کافی ست در یک ظرف مخلوط کرده  و هم بزنید، نکته ی که وجود داره این هست که ماست بهتر ترش و یا خامه ای باشه که در طعم بسیار تاثیر گذاره.
پودر خیار یه قاشق غذاخوری کافی هست مگر اینکه تمایل داشته باشید طعم غالب این دسر برای خیار باشه که دو قاشق کفایت می کنه؛ درضمن عرض کنم خدمتتون که برای یک پیاله ماست این مقدار تخمین زده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *