آشپزی, غذا, مقالات

برای مرینیت مرغ از کدوم پودر میوه استفاده کنیم

مرینیت مرغ - پودر میوه

مرینیت مرغ یا طعم دار کردن مرغ، جوجه یکی از اصلی ترین مراحل توسط هر سرآشپزی هست تا غذایی با طعم خاص به مشتری خود هدیه دهد.

اغلب سس های متنوع با انواع ادویه و پودرهای میوه تهیه می شود که بتواند ابتدا برای طعم منحصر به فرد سپس تردی لازم به مرغ بدهد. در نهایت حس خوب جویدن آسان غذا زیر دندان و مزه مطلوب و ماندگار تجربه و لمس شود.

مجموعه پودر میوه این بار برای شما پودرهای از میوه و صیفی جات به صورت کاملا خالص و تازه مهیا نموده است. با ما همراه باشید تا شما نیز به اهمیت این پودرهای میوه در مزه دار کردن مرغ پی ببرید.

پودر های میوه برای مرینیت مرغ

۶ پودرمیوه جهت مرینیت مرغ معرفی می کنیم که ۱۰۰درصد از زبان خود آشپزان و کدبانوهای ایرانی مجموعه ما بیان شده است.

  1. پرتقال
  2. آناناس
  3. انبه
  4. سیر
  5. پیاز
  6. پاپریکا

از تجربه کاربران و مشتریان این مجموعه مطمئن شدیم که پودرهای تولیدی ما، راه حل ساده، آسان و صد البته کاربردی برای خوشمزه کردن دست پخت شما عزیزان است. در ادامه چندین دستور پخت عمومی آورده شده است.

مرینیت مرغ سرآشپزان به روش های مختلف

طعم دار کردن مرغ با روش های متنوعی در هر فرهنگ و سبک تغذیه ی قبل از پخت انجام می شود. از کباب کردن مرغ در طبیعت تا مرغ های مجلسی در رستوران های مجلل همگی دنبال روشی برای بهترین خود هستند.

چند روش ساده اما کاربردی جهت مزه دار کردن مرغ و دست پخت حرفه ای شما بیان می کنیم به امید اینکه کارساز شود.بسیار ممنون می شویم بعد از تست این روش ها با پودرهای  میوه از نتیجه دست پخت خودتان با گذاشتن کامنت مشوق مخاطبان این مقاله شوید.

مرینیت مرغ ایرانی با پودر پاپریکا:

در ابتدا سس مخصوص مزه دار کردن را آماده می کنیم؛ بعد سینه مرغ در لایه های نازک برش داده یا چکش کاری می کنیم تا ضخامت آن مناسب شود. در انتها در سس آغشته کرده و بعد گذشت مدت زمانی کوتاه می پزیم.

مواد اولیه سس مرغ:

پاپریکا ۲ ق غ

سیر یا سیر تازه نصف ق غ

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

کره ۴۰ گرم

روغن مایع ۳ ق غ

مرینیت مرغ ایتالیایی با پودر سیر:

مراحل قبل پخت همگی یکسان است مرغ حاضر در یک زمانی خاص داخل سس مخصوص غوطه ور می ماند تا خوب به خورد مرغ رود.

مواد اولیه این سس مرغ:

سیر ۱ ق چ

ادویه ایتالیایی ۱ ق غ

نمک به مقدار لازم

روغن زیتون یک چهارم فنجان

پونه خشک ۱ ق چ

سرکه ۲ ق چ

مرینیت مرغ شمالی با پرتقال:

کسانی که عاشق غذاهای ترش و ملس شمال کشور هستند این روش پیشنهاد خوبی است. این بار پرتقال چاشنی اصلی مواد اولیه مزه دار کردن مرغ محسوب می شود؛ پودر پرتقال هم آسان ترین راه برای مواقعی که به پرتقال دسترسی ندارید است.

مواد اولیه سس مرغ:

پرتقال ۶ تا ۸ عدد ( پودر پرتقال ۲ ق غ)

پیاز ۱ ع

کره ۵۰ گرم

زعفران ۱ ق غ

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

شکر ( برای رفع تلخی) به مقدار دلخواه

دستور پخت:

پیاز با کره تفت می دهیم، زردچوبه را به پیاز کاراملی شده اضافه می کنیم. بعد تفت این مواد مرغ را داخل قابلمه گذاشته و درب آن را می بندیم. هنگامی که دو طرف مرغ سرخ شد حالا پودر پرتقال که با آب مخلوط کردیم(آب پرتقال) با نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه روی مرغ می ریزیم تا خوب مرغ ها بپزد.

مرینیت مرغ با انبه:

این بار مرغ را با پودر سیر و زنجبیل مخلوط کرده و حدود ۲ ساعت در یخچال بماند. حالا پیاز که کاراملی شد مرغ مزه دار اضافه کنید تاکمی سرخ شود.

انبه که با آب خمیری شده است به مواد بزنید در نهایت خامه را اضافه کنید؛ حرارت رو ملایم کنید به آرامی هم بزنید.

مواد اولیه سس مرغ:

سیر ۱ ق غ

پیاز ۲ عدد

زنجیبل ۲ ق چ

انبه ۲ ق غ (انبه پوره شده ۲ عدد)

نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم

خامه ۱ لیوان

چرا سرآشپزها از پودر میوه برای مرینیت مرغ استفاده کنند؟

استفاده سریعتر و راحت تر:

پودرمیوه شما را از دغدغه شستن، ضدعفونی، پوست گیری، نظارت روی کارکنان برای اجرای صحیح روند خلاص خواهد کرد و نیاز به صرف انرژی کمتری خواهد شد و در نهایت روند کار سرعت بخشیده و هزینه های جانبی کمتری خواهید داشت.

دسترس بودن در تمام فصول سال:

در هر تایمی از سال که درخواست پودر میوه دارید برای شما مهیا بودن و این امر نگرانی شما را در خرید میوه تازه و مرغوب کم کرده و در زمان شما برای میوه از سردخانه های مختلف و معتبر صرفه جویی شود.

نگهداری پودر میوه:

پودر میوه جای کمتری از آشپزخانه و یا یخچال شما را اشغال می کند. مدت زمان نگهداری پودرمیوه نسبت به میوه تازه خیلی بیشتر است (بین ۹ ماه تا یک سال) یقینا نگرانی از خرابی کیوی تازه به پایان می رسد. در نتیجه هزینه نگهداری کمتری را پرداخت می کنید.

قابلیت ترکیب شدن:

شما کافی است در هنگام تهیه مواد اولیه جهت نرم کردن، پودرمیوه مخلوط کنید و طی چند سری پخت مواد را استفاده کنید که باعث سرعت عمل شما خواهد شد.

دور ریز نداشتن:

پودرمیوه که دست شما هست تماما مورد مصرف قرار می گیرد. در حالی که وقتی میوه تازه می خرید حتما دور ریز زیادی مشاهده خواهد کرد. با کمی درایت متوجه خواهید شد که هزینه کمتر موجب کاهش قیمت محصول نهایی میشود و در آخر سود بیشتری دارید.

سخن اخر

در هر آشپزخانه ی داشتن این پودرها ضرورت دارد چرا که علاوه بر طعم دار کردن مرغ برای پخت غذاهای ایرانی، خارجی دیگری عالی است.

برای هر کدام از پودرهای که نام بردیم دستور غذایی ساده ی را پیشنهاد کردیم، حتما شما هم رسپی های دیگری از سس مرغ با پودرهای میوه و صیفی جات سراغ دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *