آشپزی, غذا, مقالات

با پودر بادمجان بورانی بادمجان درست کن

با پودر بادمجان بورانی بادمجان درست کن

از پیش‌غذاهایی که درست‌کردن آن آسان است و طعم بسیار خوبی دارد، می‌توان به انواع بورانی اشاره کرد که با بیشتر مواد می‌توان آن را تهیه کرد. برخی افراد بورانی را به‌تنهایی و برخی در کنار غذاهای مختلف مصرف می‌کنند که این به علاقه و ذائقه فرد بستگی دارد. انواع بورانی را می‌توان در دسته سالادها قرار داد، اما تفاوتی که بورانی با سالاد دارد، این است که در آن ماست به‌عنوان سس استفاده می‌شود و اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، بورانی را می‌توان ترکیب ماست با سبزی‌های دیگر نامید. در این مقاله با پودر بادمجان، بورانی بادمجان میتوانید درست کنید.

این پیش‌غذا علاوه بر طعم خوبی که دارد، خواص بی‌شماری را نیز شامل می‌شود که برای بدن بسیار مغزی است. همچنین کالری کمتری در مقایسه با پیش‌غذاهای دیگر دارد. از انواع بورانی‌ها می‌توان به بورانی بادمجان، بورانی لبو، بورانی اسفناج، بورانی کدو و… اشاره کرد که روش پخت آن‌ها بسیار ساده است. با پودر بادمجان بورانی بادمجان درست کن

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان با پودر بادمجان

  • دو پیمانه ماست چکیده یا پرچرب
  • دو حبه سیر
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • انواع سبزی‌های خشک درصورت تمایل
  • ۴/۱ پیمانه پودر گردو
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر بادمجان

مراحل تهیه بورانی بادمجان

ترکیب ماست و بادمجان که نام آن بورانی بادمجان است، یکی از بهترین و خوش‌طعم‌ترین بورانی‌هایی است که می‌توانید درست کنید. همان‌طور که می‌دانید، بادمجان طبعی گرم و ماست طبعی سرد دارد. وقتی این دو ماده با دو طبع متفاوت کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند سبب تعادل شوند و به‌دلیل خواصی که هریک به‌تنهایی دارند، ترکیب هر دو می‌تواند خواص آن‌ها را دوچندان کند. همچنین افرادی که قصد کم‌کردن وزن دارند، این غذا را در رژیم خود استفاده می‌کنند. بورانی بادمجان در مهمانی‌ها نیز استفاده می‌شود.

با پودر بادمجان بورانی بادمجان درست کن

برای تهیه این پیش‌غذا در مرحله اول، بادمجان‌ها را کاملاً بشویید. اگر قصد دارید بادمجان خوشمزه‌تری داشته باشید، بدون اینکه پوست آن‌ را بگیرید، روی اجاق گاز یا آتش قرار دهید و حتی می‌توانید از فر در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد استفاده نمایید و قبل از اینکه بادمجان‌ها را داخل فر قرار دهید، شیارهایی را روی آن‌ها ایجاد کنید و داخل سینی فر قرار دهید و پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را از فر درآورید تا کبابی شوند. در مرحله بعد، یک ظرف بردارید و داخل آن مقداری آب بریزید که سرد باشد. سپس بادمجان‌های کباب‌شده را داخل ظرف قرار دهید تا با این کار به بادمجان‌ها شوک وارد شده و پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود. بعد از اینکه پوست آن‌ها را جدا کردید، بادمجان‌ها را داخل آبکش بگذارید تا آب آن‌ها کامل گرفته شود.

در مرحله سوم، یک ظرف دیگر بردارید و مقداری از ماست را داخل آن بریزید و طعم‌دهنده‌هایی مانند نمک و فلفل نیز به همراه سیر بیفزایید. در مرحله چهارم که بادمجان‌ها بدون آب شدند، آن‌ها را کاملاً له کنید. و در مرحله آخر بادمجان‌های له‌شده را با ماست میکس کنید و با پودر بادمجان و انواع سبزی‌های معطر و تازه یا خشک مانند ترخون، نعناع و… تزیین کنید.

نکته مهم

این است که بسیاری از افراد بادمجان پخته یا کبابی دوست ندارند و به همین دلیل از خوردن بورانی بادمجان صرف‌نظر می‌کنند؛ به همین دلیل محصولی جدید و کاربردی برای آن‌ها تولید شده است تا به‌راحتی بتوانند از خوردن بورانی بادمجان لذت ببرند. برای اینکه بورانی را با پودر بادمجان درست کنید، کافی است پس از ریختن ماست در ظرفی ۳ تا ۴ قاشق از این پودر را داخل ماست بریزید و مخلوط کنید. همچنین می‌توانید مقداری از پودر بادمجان را به‌عنوان تزیین روی آن بریزید. پودر بادمجان طعم و عطر بی‌نظیری دارد که سبب می‌شود افرادی که به بادمجان علاقه ندارند، به‌راحتی بتوانند غذاهایی مانند بورانی را میل کنند. پودر بادمجان از نظر خواص مشابه بادمجان است و همه خواص آن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *